Kilka sprawdzonych ćwiczeń na poprawę koncetracji. Proste i skuteczne 🙂

1. Patrz na zegarek – np. trzy razy dziennie i przypominaj sobie, co robiłeś wczoraj o tej samej porze. Z początku wyda Ci się to trudne. Po kilku próbach nie będzie to żadne wyzwanie!

2. Popatrz na tabliczkę z rozkładem jazdy, gdy stoisz na przystanku, odwróć się i powtórz kolejno wszystkie numery autobusów.

3. Rozejrzyj się i zapamiętuj otoczenie, gdy gdzieś idziesz, jedziesz, na coś czekasz. Postaraj się zerknąć na coś jak najkrócej i potem wyobrazić to sobie. Wyświetlaj w głowie takie obrazy, bo to uczy Cię skupiać uwagę.

4. Nie pozwól myślom nigdzie odpłynąć przez 10 minut. Wybierz do tego ćwiczenia np. przedmiot w szkole, którego wyjątkowo nie cierpisz, a nauczyciel jest najnudniejszy na świecie. To idealny materiał do treningu!

5. Popatrz na rysunek w książce, zamknij ją i spróbuj go narysować z pamięci. Na początku większości szczegółów nie zapamiętasz, ale z czasem będziesz w krótkim czasie wyłapywać więcej detali.

6. Staraj się jak najwięcej zapamiętać, gdy masz coś przepisać. Nigdy nie przepisuj po jednym wyrazie. Zapamiętaj całe zdanie!

7. Staraj się zapamiętywać, gdy ktoś do ciebie mówi. Patrz na jego usta i zapamiętuj uważnie każde słowo. Wystarczy dwa razy dziennie po dwie minuty, a po dwóch tygodniach nie będziesz mieć już żadnych kłopotów z zapamiętaniem tego, co mówią inni.

8. Nie odrywaj wzroku… Patrz tylko na to, czym masz się zająć. Na początek wystarczy codziennie 10 minut, potem już nie będziesz musiał patrzeć na zegarek – będziesz bez problemu koncentrować się, gdy tylko zechcesz!

8 prostych ćwiczeń dla lepszej koncentracji
Podobał Ci się post? Oceń!